Wednesday, 12 August 2015

Nak harta lebih banyak dari RM2.6 billion?

Ada satu hadith, berbunyi begini: 

 Nabi Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

وَاللَّهِ مَا الدُّنْيَا فِى الآخِرَةِ إِلاَّ مِثْلُ مَا يَجْعَلُ أَحَدُكُمْ إِصْبَعَهُ هَذِهِ – وَأَشَارَ يَحْيَى بِالسَّبَّابَةِ – فِى الْيَمِّ فَلْيَنْظُرْ بِمَ يَرْجِعُ

“Demi Allah, tidaklah dunia dibanding akhirat melainkan seperti jari salah seorang dari kalian yang dicelup -seraya berisyarat dengan jari telunjuk- di lautan, maka perhatikanlah apa yang dibawa.” (HR. Muslim no. 2858)

Ustaz Abdul Muien menerangkan dalam Kelas semalam, jika semua umat dari Nabi Adam hingga Nabi Muhammad dikumpul (di satu tempat pada masa yang sama), dan semua meminta dan semua permintaan dikabulkan, itu hanyalah sebanyak satu jari yang dicelup ke lautan, dan semua yang telah Allah berikan itu hanyalah sebanyak air yang melekat di jari itu. Selebihnya kekayaan milik Allah , adalah sebanyak air di lautan itu.

 Allahu Akbar! Maha Kaya Allah Subhanallahu wa Taala. 

Apałah sangat RM2.6billion berbanding apa yang Allah miliki. Dan jangan lupa orang yang bersolat sunat 2 rakaat sebelum subuh itu nilainya lebih baik dari dunia dan seisinya. 

Solatlah dua rakaat sebelum subuh dan anda akan lebih kaya dari orang yang mendapat derma RM2.6 billion itu. Dan yang pasti hati anda lebih tenang ❤️ 





No comments:

Post a comment