Saturday 3 May 2014

Medical Student Annual Dinner 2014

Alhamdulillah malam tadi saya dan suami serta pensyarah-pensyarah di Fakulti Perubatan UiTM dijemput untuk menghadiri sebuah Majlis Makan Malam Tahunan bersama pelajar-pelajar perubatan, untuk meraikan pelajar-pelajar cemerlang terutamanya bagi mereka yang baru sahaja lulus Professional Exam mereka minggu lalu. Doktor-doktor muda yang baru sahaja mendapat gelaran yang menjadi idaman dan igauan mereka sejak lima tahun yang lalu, pastinya menjadikan memori majlis di De Palma Hotel Shah Alam ini, suatu memori indah dalam hidup mereka.





Bertema Blockbuster Movie Night, saya agak kagum dengan hiasan dan montage yang disediakan, terasa bagai berada di tempat duduk hadapan bagi menyaksikan Movie Premier. Persembahan video dan lakonan yang dihidangkan sangat menghiburkan, dan saya dapat merasakan masih terbayang sound system yang amat baik pada malam itu, memberikan impak yang luar biasa. 

Ini adalah kali pertama saya menghadiri majlis seperti ini, tetapi melihat anak-anak didik kami di UiTM berpakaian serba indah, dengan senyuman dan gelak tawa yang tidak lepas dari wajah mereka, menjadi saksi kelegaan dan kebahagiaan mereka selepas melepasi salah satu ujian getir dalam hidup mereka. 

Langkah mereka baru bermula, sebagai seorang doktor yang bakal berkhidmat untuk umat dan bangsa. Masih jauh perjalanan mereka. Dengan hati yang berat dan sayu kami melepaskan mereka, namun tidak lepas dari sedikit berasa bersyukur dan bangga, bahawa kami sebagai pendidik, dapat menyumbangkan sedikit kepada kebajikan rakyat Malaysia. 

Mereka yang bakal bertebaran di seluruh negara, memberi bakti kepada yang memerlukan, moga ada sekelumit ilmu yang disampaikan dapat dimanfaatkan untuk kebaikan bersama. 

Good luck dan saya doakan semua yang bakal melangkah ke alam pekerjaan sebagai pegawai perubatan, semoga semua urusan dipermudahkan. 

I hope and pray that you will all become good doctors that have these 3 motto in life:
1) to seek Allah's pleasure
2) to be the BEST doctor for your parents
3) to give the very BEST to our patients. 

Always go back to Allah, for He is our Maker. Watch & learn from each and every event that you go through from the perspective of a Muslim, who is serving his Lord, Allah Azza Wajalla. 

Enjoy the pics & may you only bring the happy memories and useful knowledge from our faculty, and from ophthalmology particularly. Love you all. 


The "Starving Game" Presentation. The Hunger Game got some stiff competition! 

Good food

Good entertainment.. These guys just sang the song You Raised Me Up. Nice one!

The Dean Prof Nafeesa awarding the one of the best students the trophy

Dr Masri Muhamed who just joined the faculty a few months back, won the "Friendliest Lecturer's Award"

The face nominated to be on a cover of a magazine soon! Ha ha! Good Luck Yuhairi! Prove to them you are not just a pretty face :) 

And guess who won the "Best Dress for Lecturer"? Haha.. I didnt even hear the category, was on autopilot mode walked up the stage when I heard my name being called. Thank you guys.. such sweet memory :)

And Dr Syazli from Pastics won "Best Dress for Male Lecturer"

Great company for the night, Dr Nazrah (O&G), Dr Zatul (O&G), Dr Mardiana (my roommate in college & pathologist) and Dr Shalini (O&G)

Yuhairi the nominated most commercial looking, Ahmad Nasri nominated as future politician (and I agree!), the love of my life Dr Hafiz Osman, me & my future protege Hafiz Talib, future ophthalmologist

The gorgeous girls.. will miss you girls! Radziah I am counting on you to come back as our trainee lecturer in Ophthalmology k! 

The whole batch with the lecturers 


Now SELFIE time! (Yes I got guts doing that beside the Dean! Yikes! ) 

Here's the pic!
Signing the guest book. The have an instagram booth! 

Our Instagram photos
With one of the pretty girls that night

The "self-appointed" queen & king of the night haha! Thank you darling for coming with me! 

To all our medical students, thank you for making my life as a teacher ever so colourful. 

1 comment:

  1. such a great dinner.. as a student, this will be our amazing memory..:)

    ReplyDelete